Hoe bevalt deze site?

Ik weet dat er een feedbackknop aan de zijkant zit en die heb ik wel eens geprobeerd, maar dan moet ik nog door diverse menu's heen en eerst kijken hoe dat zit met stemmen en zo voor ik mijn opmerking kan posten.

Ik vind het vreemd dat men niet is uitgegaan van een standaard forumprogramma, zodat je een email krijgt als er berichten (reacties) voor je klaar staan, dat er geen mogelijkheid is voor privé post, etc. Dingen die je op een normaal forum wel vindt.

Q42, de ontwerpers van deze site, hebben op hun site (Q42 website) vol trots vermeldt dat ze het helemaal zelf hebben geprogrammeerd, maar (met alle respect voor de moeite) wat zijn de voordelen tov een standaard forumpakket zoals het uitstekende, goed te configureren en gratis phpBB (zie www.phpBB.nl)?

Ik ben ook lid van een T3 volkswagenbusforum (www.bus-forum.nl) -dat van hetzelfde pakket gebruik maakt- en dat werkt ontzettend handig! Er is overal aan gedacht.

Ik moet bijna huilen als ik threads lees zoals omdraaien-in-bed, waar mensen wel willen reageren maar niet weten hoe!

Heb je ook dit soort opmerkingen plaats ze dan hier of stuur ze naar support@iemandzoalsik.nl

Met vriendelijke groet, Dick
0

62 reacties, pagina 1 van 4

1 2 3 4
3

Hallo,

 

Toch maar even reageren, ook al hoop ik dat er nog een aantal dingen verbeterd worden. Het is tenslotte nog een Bèta-versie. Maar over het algemeen zal de structuur van de site vast blijven zoals het nu is.

 

Ook ik vind dat een beetje een gemiste kans. Ik beheer zelf een besloten vriendinnenforum volgens het php-BB systeem bij forum2go.nl en daar zijn de mogelijkheden haast onuitputtelijk en toch kan iedereen er meteen op het gevoel mee overweg.

Ik zie ook telkens een aantal mensen worstelen met het vinden van een gesprek of met het aanmelden bij een groep (“volgen” is een twitter-uitdrukking die lang niet iedereen begrijpt).Ook is het vaak niet duidelijk hoe men een gesprek kan lezen, daarna ook de reacties te zien en hoe daar dan weer op te reageren.

Ik denk ook dat dát het grootste probleem is, de opzet van het gesprekkengedeelte is onduidelijk. Met de tabbladen Populaire gesprekken en Nieuwe gesprekken vindt men het eigen gesprek vaak niet. Het zoekschermpje bovenaan kan uitkomst bieden, even een term typen daar en je krijgt alle gesprekken op je scherm waarin die term voorkomt. Maar dat moet je dan ook maar net weten.

 

Ik probeer sinds een paar dagen wat uitleg te geven als ik zie dat iemand daarom vraagt. Ik ben enige jaren docente informatica geweest en kan het niet laten om dingen uit te leggen.

Misschien komt er nog wel een duidelijke Helpfunctie bovenaan de site waar alles uitgelegd wordt?

Zo niet dan staat er straks vast bij FAQ onderaan de site ook wel enige uitleg, die link is nu verder nog niet ingevuld.

 

Via de rode Feedbackknop heb ik ook een paar dingen aangekaart, dus ik blijf erop vertrouwen dat het nog wel goed komt.

 

Vriendelijke groeten, Trudy

 

 

 

0

Hallo Trudy,

Blij dat je die mening met me deelt. Ik ben zelf technisch schrijver en gefascineerd door usability engineering. Vandaar mijn mogelijk toch wat felle reactie (excuses - is een beroepsdeformatie denk ik ;-)

Ben ook 5 jaar technisch trainer geweest voor een breed internationaal publiek. Weet dus wel wat voor logische interpretatiefouten gebruikers maken (sorry, gebruikers maken geen fouten, het zijn de ontwerpers van websites, handleidingen en FAQ's die zich niet goed kunnen inleven in de situatie van de gebruiker ...en dat is ook verdomd lastig!)

Ken de principes van HTML en PHP codering wel, maar ben echter geen webdesigner. Deze site ziet er best gelikt uit, maar zoals je zelf zegt kan het ergonomisch een stuk beter.

Dat gezegd hebbende moet ik ook toegeven dat ik niet weet wat voor resources het support team van iemandzoalsik heeft, en ik wil zeker ook niemand voor zijn hoofd stoten of op het schavot plaatsen die keihard heeft gewerkt om dit te bereiken. In dat geval is een "Bravo" juist eerder op zijn plaats.

Ik ben alleen wat sceptischer dan jij met betreft het vertrouwen dat het wel goed komt (heb daarvoor teveel teams zien "doormodderen" met een budget en een (te verantwoorden) eenmaal ingeslagen weg waardoor pakketten stranden of te logge monsters werden, terwijl het concept zóóó simpel is).

Ik daag het support team dan ook graag uit de mogelijkheden van een forum zoals phpBB te onderzoeken en ook hun eigen toekomstplannen te communiceren via dit forum. De groep die ze hiervoor hadden opengesteld is inmiddels gesloten (reden?).

Wat ik bijvoorbeeld jammer vind is dat ik met een lotgenoot contact heb gekregen die behoorlijk in de put klonk (een oudere vrouw) en haar nu niet meer hoor of zie. Ik ben bang dat ze haar enige conversatie kwijt is geraakt, en ik kan door de beperkingen van deze site haar ook geen persoonlijk bericht sturen (PB) - althans ...ik zou niet weten hoe!

De eerste indruk die mensen krijgen van een site blijft leven, zeker als je niet duidelijk maakt wat er ter verbetering in de pen zit, wat al is gerealiseerd enz. Trek je je als support team terug in een kamertje en kom je een half jaar later met iets beter eruit dan heeft een ander het stokje misschien al van je overgenomen en hoeft het niet meer...

Zonde van de inzet en middelen!

Beetje overtrokken misschien, maar er zit wel een grote kern van waardheid in; we hebben het hier tenslotte niet over leuke hobbies en weetjes, we praten over levensechte problemen en emoties!

Met vriendelijke groet, Dick
1

Dick, alvast even een korte reactie op één opmerking van jou: je kan wel aan iemand een pb sturen. Klik op de naam van die persoon en je komt op zijn/haar profiel. Daar staat rechtsbovenaan een link om een bericht te sturen. De ontvanger krijgt dan een email met jouw bericht.

Jammer is dan wel weer dat -mocht iemand daar weer op willen reageren- er vooral niet op Beantwoorden in die mail moet worden geklikt, want het is een mail die via de site verstuurd is. Zo'n antwoord komt dus niet aan.

Antwoorden kan alleen als de ontvanger van het bericht via een link in het bericht naar het profiel van die persoon gaat en daar weer op de knop Bericht sturen klikt.

En helaas, er is geen Inbox, Verstuurde Berichten box, enz... Dus je weet soms niet meer precies wat je nou geschreven hebt aan iemand.

Tsja...

Groeten, Trudy

2

O ja, ik heb gisteren op de spierziektendag inderdaad van een paar mensen gehoord dat ze de site niet snapten en maar afhaakten, te ingewikkeld. Ik probeer ze er nog bij te houden, maar of het lukt?

1

Hallo Trudy,

Denk dat het klopt, ik heb idd een email van je gehad via de PB functie!

Jij schrijft oa "Wat ze er aan moeten doen weet ik eigenlijk niet, misschien is hier het gezegde Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald wel van toepassing, maar wie ben ik om dat zomaar te gaan roepen. Het lijkt me in ieder geval uiterst belangrijk om naast de linken Home, Aandoeningen enz .een Helpknop te maken, met daar in gewonemensentaal uitgelegd hoe één en ander werkt".

Dat kan, maar dan moeten er wel snel dingen veranderen, en dat zie ik gezien de ontwikkelkosten en -tijd niet 1-2-3 gebeuren.

Beter lijkt me (nog steeds) om te kijken naar een kant en klaar geschikt pakket en daar naar over te schakelen.

Met vriendelijke groet, Dick
1

Hai Dick,

Je hebt nu gezien dat je wel een pb kan sturen waardoor er een email naar iemand gestuurd wordt met dat bericht. Nu kan je dus ook die vrouw waar je het over had een persoonlijk berichtje sturen. Ik hoop dat dat in ieder geval een beetje positief uitpakt, want ik begrijp je zorgen dat ze het gesprek misschien niet meer terug kan vinden.

Wel dan even gelijk aan haar uitleggen dat een antwoord van haar niet aankomt als ze op Antwoorden klikt in de mail. Het bericht komt nou eenmaal via deze website.

Ja, het blijft ingewikkeld als je niet zo gewend bent om op het internet rond te dolen.

Heb je over je ideeën over deze site al contact opgenomen met de VSN?

0

Hoi Trudy,

Ik heb naar hun support mailadres een link van deze thread gestuurd toen ik hem had aangemaakt, maar (nog) niks vernomen. Ik hoop dat ze dit op zijn minst volgen en niet dat mijn  mail "op de grote hoop" is beland...

Met vriendelijke groet, Dick
1

Hallo Dick,

Jammer is dat hè, dat als je een mail stuurt via de contact knop je geen idee hebt of iemand die mail leest, geen bevestiging, geen antwoord, niks. Ik wacht ook nog steeds af of er tussendoor iets aangepast wordt aan de site. In ieder geval doet mijn stemmingsbericht het nog steeds niet... daar heb ik toch al 2 keer een mail over gestuurd, want ik ben gek op grafiekjes en zie bij sommigen dat grafiekje netjes in zijn of haar profiel.

Ik heb nog een vraagje aan jou: hoe werkt die Link bij het tekstvak? In één van jouw berichtjes zie ik een werkende link, dus ik heb geprobeerd om een link te maken naar een foto van mij op Photobucket. De link werkt op zich wel, maar ik zie het hele url-adres in beeld en dat is nou juist niet de bedoeling.

Ik heb eerst een tekst neergezet, die geselecteerd met de muis, toen op het link-teken geklikt. Toen kreeg ik een schermpje met link-url enz. en daar het adres geplakt. En daarna deed ik denk ik iets niet helemaal goed, ik heb op insert geklikt zonder nog wat extra in te vullen. Graag advies ;-)

Groetjes, Trudy

 

1

ja, zo irritant dat je steeds moet kijken of er gereageerd is en dan maar onthouden moet hebben hoeveel reacties er de vorige keer bij alle gesprekken stonden...

on the other hand: we hebben elkaar wel mooi gevonden..!

What if...
0

NIEUW! (of het bestond al en ik heb het net ontdekt ;-)

Als je bij je eigen profiel kijkt (klik op je foto of je naam) zie je twee tabs: Profiel en Nieuw in mijn netwerk.

Klik op Nieuw in mijn netwerk en je ziet alle conversaties (oud en nieuw - definieer nieuw  haha) waar je aan hebt deelgenomen.

Volgend week vast weer een prachttip...

Met vriendelijke groet, Dick
0

Dick,.. had gedacht dat jij dat al doorhad.. zo ver was ik dus al, maar dan moet je dus in je hoofd hebben hoe de tellers tijdens je vorige bezoek stonden...  dus ik wacht met spanning op je volgende tip!..

What if...
0

Hahaha, ja dat bestond al vanaf het begin. Maar fijn dat je dat ontdekt hebt Dick.

Ik heb omdat ik tot één van de moderators van de groep HSP ben gebombardeerd nu telkens een briefje voor me liggen waarop ik van de lopende gesprekken het aantal reacties bij houd. Handiger was het geweest als er ergens een "dingetje" voor een gesprek zou gaan knipperen zodra er een nieuwe reactie is,  net zoals het op veel andere forums gebeurt.

En Dick, leuk dat je ontdekt hebt dat er een foto op je profiel kan... ;-)

0

Dat had ik allang ntdekt hoor Trudy, de vraag was alleen stteds weer, hoe groot mag die foto zijn?

Ik heb een fantastische camera, en die maakt 16MP foto's, zo'n 4MB pers tuk. Blijbaar teveel voor dit pakket. Dus moesten jullie wachten tot ik er echt voor ging zitten om het te verkleinen.

Een beetje uitleg bij deze site zou ook niet slecht zijn, moet ik intuitief overal achterkomen (zoals de max. size van een foto?). Zo slim ben ik niet en ik heb wel wat beters te doen!

Als iemand uitlegt hoe eea zit zal ik de handleiding wel schrijven.

Met vriendelijke groet, Dick
0

Dat had ik allang ontdekt hoor Trudy, de vraag was alleen steeds weer, hoe groot mag die foto dan wel zijn? (Bericht meldde dat 'er iets was fout gegaan', maar wat mocht je gokken - misschien was de uploadfunctie defect?)

Ik heb een fantastische camera, en die maakt 16MP foto's, zo'n 4MB per stuk. Blijkbaar teveel voor dit pakket. Dus moesten jullie wachten tot ik er echt voor ging zitten om het te verkleinen.

Een beetje uitleg bij deze site zou niet slecht zijn, moet ik intuitief overal achterkomen (zoals de max. size van een foto?) Zo slim ben ik niet en ik heb wel wat beters te doen!

Als iemand uitlegt hoe eea zit zal ik de handleiding wel schrijven.

Met vriendelijke groet, Dick
0

Grappig, hoe heb ik dat nu weer voor elkaar gekregen?

Het originele en de gecorrigeerde versie onder elkaar..!!!

Met vriendelijke groet, Dick
0

Ja, dat heb ik ook al vaker gezien, dat iemand ergens dubbel postte, na een correctie. Geen idee hoe dat komt, er zitten behoorlijk wat bugs in de site.

Profielfoto's plaats ik bewust altijd al vrij klein, ik weet dat op een forum wat ik zelf beheer de profielfoto niet groter mag zijn dan 80 x 100 pixels, vandaar dat ik zodra ik een foto heb die ermee door kan een uitsnede maak en in mijn mapje profielfoto's op mijn pc zet.

Het probleem met hier op de site een goede handleiding plaatsen is dat er vele wegen naar Rome leiden. Er blijkt vanalles ineens als link te werken en iedere keer kom je voor verrassingen te staan waar die naar toe leidt.

Ik heb een paar keer aan verschillende mensen uitgelegd hoe ze zich aan kunnen melden bij een groep en hoe ze gesprekken vlot terug kunnen vinden. Een vrij lange uitleg staat bij het gesprek "Eind van de zomer" , dit is vrij gemakkelijk te vinden door bovenaan in de zoekbalk die titel te typen.

Bij het item FAQ hier onderaan de site staat nog geen uitleg, net zoals bij de link "meer doen met iemandzoalsik.nl"

Ik ben benieuwd wanneer ze nou eindelijk zover zijn dat alle fouten verwerkt zijn. Op een mailtje via de contactknop komt nooit antwoord helaas, zelfs geen automatische bevestiging van ontvangst.

0

Trudy, ik heb laatst gemaild met de webmaster en kreeg toen vrij snel een bericht terug van ene Mark.. over twee testberichtjes van hem die maar blijven staan én over duidelijkheid over 'nieuw toegevoegde berichten'.. maar ik wacht  nog op concreet nieuws van hem...

What if...
0

Eagle, heb je dat via de contact-knop bovenaan de site gedaan? Want daar krijg ik dus nooit antwoord op helaas.

0

Beste Eagle14, ik heb je woensdag een bericht teruggestuurd via deze site. Heb je deze niet gehad? Stuur dan een bericht naar webmaster@vsn.nl.

Ik ben overigens niet (meer) inhoudelijk betrokken bij dit project, maar ik zal wel deze thread doorgeven en vragen of eriets mis gaat met de algemene contactknop.

0

Mark, Trudy, mijn  naam is gewoon Jan, maar dit terzijde. Bedankt voor jullie berichten. Ja Mark, ik heb je bericht gekregen en heb hier alleen gemeld dat er dus wel degelijk gereageerd wordt.  Dus hulde. Trudy, ik had dat gedaan via de contact knop, helemaal bovenaan.

Maar Mark, als jij het niet bent, wie is dan wel de direct betrokkene en kunnen we hem of haar ook zelf contacten? In ieder geval dak voor het doorgeven hiervan. Hoop dat we dan  iets terughoren.

What if...
0

Hoi Jan, ja dat is gemakkelijker, ik snapte gelukkig al wel dat je ouders je geen Eagle14 genoemd hebben, haha!

Ik heb mijn vragen ook via de contactknop gemaild, dus ik wacht gewoon maar eens af of er dingen veranderd/gerepareerd worden. Zo doet mijn stemmingsbericht het nog steeds niet, jammer want ik houd van grafiekjes.

0

Hoi Trudy,

Had jij het ook niet ergens over het dagboek dat niet werkte?

Ik ben nog steeds benieuwd waarom ze niet voor een standaard forumpakket hebben gekozen.

Met vriendelijke groet, Dick
0

Mijn dagboek doet het wel Dick, maar mijn stemmingsbericht (moody) helaas niet.

Ja, daar ben ik ook erg benieuwd naar, het lijkt erop alsof ze het wiel opnieuw wilden uitvinden. Waarom? Geen idee...

0

Beste Jan, dspier, Trudy en anderen,

Het duurt iets langer dan we zelf wilden, maar de programmeurs kunnen nu aan de slag om fouten uit het programma te halen (waaronder bijvoorbeeld de moody in IE), maar ook om nog een aantal gebruikerswensen te realiseren. De definitieve versie gaat eind van deze maand opgeleverd worden. Iedereen hartelijk dank voor alle op- en aanmerkingen tot nu toe.

Er staan 47 aanpassingen op de rol, waarvan de meeste voor de gebruikers onzichtbaar zijn. Ze hebben te maken met de mogelijkheden om de site te beheren. Maar je kunt straks ook het aantal weer te geven berichten zelf instellen ("twitterstyle"), foto´s op de homepage worden aanklikbaar, je kunt in je profiel ook je locatie opnemen en meer van dergelijke gebruikerswensen.
Eind oktober zijn ook alle andere dingen klaar om in de definitieve versie van start te kunnen.

Dan de vraag van dspier waarom er geen gebruik is gemaakt van standaard software. Ik moet zeggen dat ik daar technisch nauwelijks iets over kan melden. Een ploeg programmeurs is ooit enthousiast begonnen met een standaardpakket, maar dat was geen succes. Het realiseren van IemandZoalsIk in de standaardsoftware bleek veel tijdrovender vanwege alle noodzakelijke aanpassingen dan het van de grond af aan opnieuw opbouwen.

In de komende jaren willen we IemandZoalsIk steeds verder verbeteren. Dat kunnen we alleen met behulp van de gebruikers. Jullie hebben hier al een aantal kritisch noten gekraakt. Zouden jullie ervoor voelen om bijvoorbeeld via een gebruikerspanel suggesties in te brengen? We zouden het erg fijn vinden om suggesties en commentaar te ontvangen van ervaren gebruikers.

0

Geachte heer Airikr,

dank voor uw uitgebreide reactie. Goed te horen dat er aan verbeteringen gewerkt wordt! Voor mezelf sprekend ben ik zeker bereid via een gebruikerspanel met reacties te komen.

U zegt niets over een persoonlijke melding die duidelijk maakt of / dat er een  nieuwe reactie is gekomen op een bericht. Kunt u daar nog iets over zeggen?

met dank en groet,

 

Jan van Hemert

What if...
0

Hallo,

Ja, ook ik wil best via een gebruikerspanel suggesties inbrengen.
Fijn dat er aan gewerkt wordt, want een site als deze voldoet zeker aan een behoefte (bij mij tenminste wel)

Bedankt voor je antwoord,

groeten Trudy

0

Dag Jan, Trudy,

We hebben een e-mail-attendering op onze wensenlijst staan. Ik kan nog niet zeggen wanneer die er komt. Ik kan wel zeggen dat hij er komt. Het is inderdaad een gemis.

Leuk dat jullie mee willen denken en willen adviseren!

(Met excuses voor het gebruik van mijn alter-ego, Airikr/Erik van Uden, VSN)

0

Hallo Airikr/Erik,

Dat zou een geweldige aanvulling zijn!

Bedankt dat je dat hier bent komen melden, en als we nog meer kunnen betekenen dan horen we dat graag: ons doel is ook gewoon om deze site beter te maken, niet om jullie efforts af te kraken (ik hoop dat jullie het ook niet zo opnemen)

ik scroll net naar boven en lees het volgende:

" Zouden jullie ervoor voelen om bijvoorbeeld via een gebruikerspanel suggesties in te brengen? We zouden het erg fijn vinden om suggesties en commentaar te ontvangen van ervaren gebruikers."

Mijn antwoord daarop is dan ook volmondig: JA GRAAG!

Wat moeten we doen om lid te worden van zo'n gebruikerspanel?

Met vriendelijke groet, Dick
0

@Trudy,

In reactie op jouw vraag van 20 september (slecht dat ik dat niet heb gezien, we hebben die e-mail notificatie hard nodig!)

Jij schreef: "hoe werkt die Link bij het tekstvak? In één van jouw berichtjes zie ik een werkende link, dus ik heb geprobeerd om een link te maken naar een foto van mij op Photobucket. De link werkt op zich wel, maar ik zie het hele url-adres in beeld en dat is nou juist niet de bedoeling.

Ik heb eerst een tekst neergezet, die geselecteerd met de muis, toen op het link-teken geklikt. Toen kreeg ik een schermpje met link-url enz. en daar het adres geplakt. En daarna deed ik denk ik iets niet helemaal goed, ik heb op insert geklikt zonder nog wat extra in te vullen. Graag advies ;-)"

Ik denk dat je heel aardig in de goede richting zat.

Als de de tekst die je als hyperlink wilt weergeven hebt getypt en geselecteerd (bijvoorbeeld de tekst klik hier), dan klik je terecht op het kettingschakeltje rechtsboven. Je krijgt dan een popup venster met drie velden:

Link URL  

  • Vul hier de URL of een e-mailadres in. Soms komt het systeem met suggesties om de HTML code  compleet te maken zodat de link perfect loopt. Bijna altijd goed dus accepteren (yes)!

Target

  • Hier vul je in wat het systeem moet doen als iemand op je link klikt.
    Twee opties: Open in the same window of open in a new window. Wat hij doet als je --not set-- laat staan weet ik niet.
    open in the same window resulteert erin dat de lezer weggaat van deze site en wordt verplaatst naar de URL die je hebt ingegeven.
    open in a new window, resulteert erin dat een tweede window (of tab - hangt van je computer af) erbij geopend wordt, zodat de lezer nu beide sites/URLs voor zijn  neus heeft. (Hij kan wisselen tussen de een en de ander door het ene window/tab of de andere in zijn Internet browser aan te klikken) Dit laatste vind ik gemakkelijker dus die kies ik altijd.


Title

  • Hier kun je aangeven welke tekst in een popup ballon moet komen staan als de lezer met zijn muis over de link gaat (zonder te klikken). Dat is zogenaamde ALT tekst, die de nieuwsgierigheid van de lezer moet bevredigen als hij zich afvraagt wat er zou gebeuren als hij op de link klikt. Probeer deze link maar eens ;-)

P.S. Support team: mij valt nu op dat het Title veld niet (meer) werkt! Hij werkt(e) wel in het bewerkingsscherm, maar niet als het bericht gepost is! :-(

Met vriendelijke groet, Dick
0

Haha, dit is grappig Dick, het lijkt wel telepathie.
Ik heb om 21.34 uur vanavond in HSP (gesprek 1) , wat eigenlijk een gesloten gesprek is, nog eens een poging gewaagd.

En zowaar, het was een geslaagde poging! Er staat nu een keurige link Winterfoto, die in een extra scherm mijn foto laat zien.

Toch bedankt voor de uitleg, ik dacht al wel dat je er overheen gelezen had, maar ik geef niet snel op, dus heb het maar weer eens geprobeerd vanavond.

Die email bij een nieuwe reactie komt er, zij het niet onmiddellijk helaas. Maar het is volgens het berichtje van Jol/Erik dus wel een item wat op de planning staat. Gelukkig maar!

0

Dag Trudy, Jan,

Ik ben blij met jullie reacties. We hebben de laatste dagen al een aantal verbeteringen gezien; eind deze maand gaan we officieel naar verzie 1.0.

En we vatten jullie commentaar helemaal niet op als kritiek. Integendeel, we horen graag wat er beter kan.

Met vriendelijke groet,

Erik/Airikr

1

Hallo Erik/Airikr,

Dat is fijn te horen: niet elke techneut staat nl open voor commentaar (ken er genoeg om het te weten, en moest zelf ook ooit de drempel over).

Heb je al een idee hoe je dat gebruikerspanel vorm wilt geven? Ik heb zelf op een paar ontwikkelafdelingen gewerkt als technisch schrijver en ken de klappen van de zweep. (wees dus gewaarschuwd ;-)

Er zal structuur moeten zijn, maar ook feedback: het heeft nl geen zin om een melding (PAR - problem anomaly report) tig keer te laten plaatsen als het toch geen prioriteit krijgt, of als het al bekend is maar met een latere release pas wordt opgelost -0m maar wat te noemen.

Wat je ook doet: succes en wij staan achter jullie!

P.S. de laatste twee weken van oktober ben ik op vakantie en kan dan ook niet reageren. Ik ga de opening van de nieuwe site dus missen? :-(

Met vriendelijke groet, Dick
0

Hallo,

Ik ben een echte gebruiker dus geen programmeur oid. Begin nu na lang soebatten een beetje door te krijgen hoe deze site werkt. Hierdoor kwam ik ook op deze thread terecht. Weet nu al niet meer hoe me dat is gelukt trouwens.

Ben wel een doorzetter en vind deze site echt belachelijk ingewikkeld en onlogisch. Heb de moed inmiddels opgegeven om commentaar te leveren er komt toch geen reactie (waarom nu wel ineens bij jullie levert bij mij nog meer frustratie op).

Zo ontdekte ik op de VSN site dat er werd verwezen naar de groep PSMA. Vermoedelijk naar aanleiding van een reactie van enkele leden van de PSMA groep naar de VSN dat wij ons profiel niet konden aanmaken en geen reactie ontvangen op ons commentaar. Had graag een berichtje hierover gehad via mijn mail of via een nieuwe reactie in de PSMA groep bijvoorbeeld. En vertel er dan meteen bij dat het profiel nu wel ingevuld kan worden voor mensen met PSMA. De VSN reageert dus ook niet echt zoals het m.i. zou horen.

Net ontdekt, maar waarom moet ik eerst op "nieuw in mijn netwerk" klikken om bij mijn moody, dagboek en dergelijke te komen. Dat heeft toch niks met nieuw op mijn netwerk te maken? Trouwens het woord moody zal niet iedereen direct begrijpen lijkt mij (ik ook niet hoor, maar een beetje googelen helpt mij dan).

Ik heb de nieuw aangemelde groepsleden in de groep PSMA een mail gestuurd maar krijg vrijwel geen reactie hierop. Dus of ik doe iets verkeerd, deze personen willen niet reageren, of weten niet hoe. Ik weet inmiddels ook niet meer wat ik gemaild heb. Kortom ik kan er slecht mee uit de voeten en er geen touw meer aan vast knopen.  Volgens mij heeft de Dick van deze thread gereageerd in mijn groep omdat hij dacht met een ALS klant van doen te hebben. Ik heb hem via een klik op zijn foto een berichtje gestuurd, maar kan dit niet meer teruglezen. Het lijkt nu net alsof ik helemaal niet gereageerd heb op zijn berichten in de groep PSMA. Heb je mijn bericht wel ontvangen Dick?

Ik reken er op vooralsnog maar dat in de loop van de tijd dit heel veel beter gaat worden. Ikzelf heb wel behoefte aan zoiets als dit. Ik hoop dat de vorige schrijvers die er meer verstand van hebben dan ondergetekende door hun positieve opstelling een fiks aantal verbeteringen tot stand kunnen krijgen. Succes.

Bart

zo je haar staat, waait de wind
0

Dag Jan, Bart,

Om overspannen te verwachtingen wat te temperen: ik ben geen techneut, ik probeer met techneuten te praten, en dat lukt over het algemeen redelijk.
Er wordt tot eind oktober nog het nodige bijgesteld, maar ook daarna zullen we aan de hand van de gebruikerswensen blijven bijstellen tot het allemaal naar wens werkt. Hoeveel we kunnen doen hangt wel erg af van het beschikbare budget natuurlijk en dat is in deze tijden van bezuinigingen toch wel wat problematisch.

Voor Bart: Als het goed is staan de gesprekken waaraan je een bijdrage hebt geleverd allemaal in je profiel. Klik bovenin op je naam en scroll vervolgens naar beneden, dan kom je de gesprekken tegen.

0

Dag Bart,

Nog twee dingen vielen me op. Je bent onder de aandoening PSMA een gesprek gestart Lotgenoten gezocht. Dat gesprek staat waarschijnlijk niet onder je profiel omdat het niet in een "groep" hoort. Voor de ontwerpers was dat logisch, maar wellicht hebben ze toch wel een beetje ongelijk.

Verder zit er een prima zoekfunctie in de website. Wanneer ik je naam in toets ("Bart"), kan ik zien welke bijdragen je geeschreven hebt. Misschien kan dat helpen om oude bijdragen terug te vinden?

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Erik van Uden

0

Hallo Erik,

Dank voor de reactie, door proberen kun je leren zegt mijn kleinzoon. Jou adviezen hebben me in elk geval ook weer een beetje verder geholpen. Het word vast nog wel wat deze site!

Wel goed dat je ook kan zoeken naar iemands echte naam. Krijg dan wel een Ben Bart erbij,maar dat is natuurlijk niet zo raar.

Een aantal weken terug heb "dspier" en "guido" zo opgezocht en gevonden en een bericht naar deze personen verzonden. Deze berichten kan ik echter niet meer terugvinden.

Bart

zo je haar staat, waait de wind
0

Hallo Bart,

Dat klopt dat je berichten niet meer terug kan vinden.
Dat zijn persoonlijke berichten die je aan iemand stuurt en waarvan ze een via deze site verstuurde email ontvangen. Er is niet ergens een Inbox of Verstuurde berichtenbox.
Als je een voor jou heel belangrijk berichtje aan iemand stuurt en je zou dat nog eens na willen lezen om te kijken wat je eigenlijk geschreven hebt, dan zit er niets anders op dan in Word even een documentje aan te maken waarin je de tekst kopiëert. Op deze site bijft geen kopie staan.

Als je vragen hebt over hoe iets werkt op de site: stel ze gerust hier. Dan gaan we vast wel ons best doen om het je even uit te leggen.

Groeten, Trudy

0

Trudy,

Dat is een welkom idee om een word bestandje te maken. Welliswaar te laat voor de reeds verzonden mails. Dank hiervoor.

Bart

zo je haar staat, waait de wind
1

Dit vind ik een interessant gesprek, en eigenlijk wilde ik het markeren zodat ik het later snel zou kunnen terugvinden. Maar die mogelijkheid is er (nog?) niet, tenminste ik weet niet hoe. Mogelijk werkt deze omweg wel: een bericht plaatsen en dan op mijn profielpagina onder "Ik neem deel aan de volgende gesprekken" dit gesprek kunnen terugvinden...

[Edit: ja, het staat onder "ik neem deel aan de volgende gesprekken" op mijn profielpagina. Helaas staan daar maar drie gesprekken en als ik klik op 'bekijk alle gesprekken' dan lijkt het niet te kloppen, tenminste, ik verwacht "bekijk al mijn gesprekken", maar er staan er maar twee.]

Ik sta trouwens helemaal achter wat dspier zegt op 11 oktober 2011 om 00:44
Er zal structuur moeten zijn, maar ook feedback: het heeft nl geen zin om een melding (PAR - problem anomaly report) tig keer te laten plaatsen als het toch geen prioriteit krijgt, of als het al bekend is maar met een latere release pas wordt opgelost -0m maar wat te noemen.

Ik mis de reactie op (specifieke) feedback/bugreports, wordt er iets mee gedaan, is iets inderdaad een bug of een leuke feature request, staat het op de korte of lange termijn planning of haalt het de planning nog niet eens. Ik realiseer me dat zoiets tijd kost, maar ik denk wel dat het iets oplevert. Ik denk bv. aan de bug reports en feature requests in het open source content management systeem Joomla, daar wordt, door de community, e.e.a. goed geregeld.

p.s. Ik ben wel techneut, en ben er trots op ;-)
(hmmm, smilies lijkt me ook wel leuk, niet te veel, maar wel een paar leuke)

0

Mirjam, ik klik zodra ik op deze site ben eerst even bij Nieuwe gesprekken, is daar niets nieuws te ontdekken dan klik ik daarna op de link Nieuw in mijn netwerk naast mijn profielfoto bovenaan de site. Dan komen gelijk alle gesprekken naar voren waar je aan deelneemt.

Nu je hier in dit gesprek een keer gereageerd hebt, kan je het via die link snel terugvinden.

Ook heb ik de indruk dat de gesprekken waar weer een nieuwe reactie in geplaatst is daar bovenaan komen te staan.

Heb je ook al gezien dat je het typevenster wat groter kunt maken door op die schuine streepjes rechts onderin de hoek te slepen?

Heel langzamerhand zie ik wel telkens wat verbeteringen verschijnen. Maar even een reactie op een opmerking via de contactknop zou wel handig zijn, nu heb je geen idee of je opmerking "gehoord" is.

Hé, en ik zie ook een preview-link onderaan deze tekst ;-)

Een uitgebreide FAQ is straks wel handig, en dan zie ik liever niet in de tekst staan dat je gewoon even dit of gewoon even dat moet doen, voor een heleboel mensen is niets op een website gewoon ;-)

0

O, in de FAQ staat niet het woord gewoon, maar: heel simpel.
En dat is voor veel mensen dus niet heel simpel...

0

Ha fijn, vandaag is er geregeld dat ik nu ook kan uitloggen. Dat vind ik toch een rustiger idee.

En er is nu ook een uitgebreide FAQ, het wordt steeds beter!

Bedankt!

0

Hoi Bart, Trudy en Erik,

Ik ben twee weken op vakantie geweest (was heerlijk, dank jullie wel) en er staat een berg reacties. Fantastisch!

Ik zal proberen op alles te reageren:

@ Trudy: Een FAQ? Hebben we die? Ik kan me herinneren dat daar ooit eens heb gekeken, maar die was leeg. Opnieuw zoeken dus: kon de FAQ niet vinden, blijkt na 3 minuten dat die onderaan staat. Mooi, die is al aardig gevuld en goed op weg naar een volwassen gebruiksaanwijzing!

Aandachtspuntje voor Erik: als nieuw lid (zo stel ik me altijd op, en dat is met een korte termijn geheugen als het mijne nooit moeilijk geweest ;-) verwacht ik eigenlijk  bovenin een link met iets in de trend van "nieuw op deze site?" of "gebruiksaanwijzing nieuwe leden". Vergeet niet dat er voldoende computeranalfabeten zijn die niet onderin de footer kijken, en de FAQ link is nu veel te waardevol geworden om daar (weggemoffeld) te laten staan! Kun je de link naar boven laten verplaatsen?

@ Bart: Ik kan me geen (recent) bericht van jou herinneren. Geloof dat ik er ooit een heb gehad, maar dat is dan begin september geweest, kan dat? Als je er meer hebt gestuurd is het inderdaad fout gegaan.

Ik ben blij dat je aangeeft waar voor jou de knelpunten liggen op deze site: dat is namelijk niet altijd even gemakkelijk te achterhalen. De programmeur(s)/ontwerper(s) hebben niet jouw kijk op de wereld en op deze website en houden vaak (onbedoeld) teveel vast aan de visie dat "zoals wij ons de dingen voorstellen, zo zullen ze bij de gebruiker ook wel leven". Uit veel (usability) onderzoeken blijkt dat vaak toch niet zo te zijn.

In mijn werk maak ik daarom gebruik van persona's; fictieve mensen met een bepaald kennisniveau, karaktereigenschappen en een bepaalde visie/kijk op het leven. Zo'n persona geef je dan een naam (Jan ...of Trudy ;-). De kunst is om de programmeurs kennis te laten maken met fictieve Jan en Trudy en  door hun ogen onbevangen naar de website te kijken. Dat is dan een spelletje dat ik speel met de programmeurs/ontwerpers.

Dat helpt een programmeur enorm om anders naar zijn ontwerp te kijken. Wat je waarschijnlijk niet beseft is dat jij (en vele anderen) ook een persona zijn, maar dan een echte, die de bruikbaarheid van de website veel beter kan testen dan een fictief persoon!

Ik wil je dus vooral vragen om de vragen en opmerkingen die je hebt/gaat krijgen te blijven uiten, zodat Erik ze kan verzamelen en er iets nuttigs mee kan: je zult er versteld van staan hoeveel meer gebruikers van iemandzoalsik.nl die met jouw profiel overeenkomen en met soortgelijke frustratiepunten zitten.

P.S. eea heeft niks met de (in)competentie van de ontwerper/programmeur te maken, noch met die van jou of ik; maar alles met het gezichtsveld/vise die wij als individu hebben. En ik ben de eerste om toe te geven dat het echt heel lastig is om iets te bedenken dat voor iedereen voor de hand liggend is (heet dat vak niet ergonomie, cognitieve ergonomie in dit geval?).

Samen komen we er wel.

@Erik: Is er nog nieuws mbt het testpanel waaar je het over had? Ik kon helaas niet bij de Grand Opening zijn (was op vakantie).

Met vriendelijke groet, Dick
0

Hoi dick,

Ik dacht dat je wel persoonlijk een bericht kon sturen, als je op iemand z'n foto klikt in een gesprek kom je op zijn of haar profiel, en dan staat er rechts in het blauw, volg deze persoon en daar onder stuur een bericht. 

Kan ook iets nieuws zijn hoor, ik heb iemand zo'n bericht gestuurd, maar vroeg me wel af, waar dan zogezegd mijn brievenbus is waar de berichten voor mij terug te vinden zijn.

Weet niet ofiemand mij al een bericht heeft gestuurd op die manier. (dat ik het daarom niet kan vinden)

Wat ik denk ik het lastigste vind, is dat je door veel klikken en zoeken het uiteindelijk wel vind, hoewel ik steeds wer nieuwe dingen vind.

Nu ben ik nog van de generatie die op de middelbare school les heeft gehad in computteren, maar als ik zo rond kijk dan zijn er best wat mensen ouder dan mij. 

Nu heeft mijn buurvrouw 68jaar, ook een cursus computeren gevolgd, maar veel dingen kan ze niet (ze kan minder als ik, en ik ken al niet veel).

Wat misschien een tip is, veel mensen zijn visueel sterker. Misschien kan er een soort filmpje gemaakt worden waarin langzaam getoont wordt, waar je wat kunt vinden op de site en hoe je dingen kunt vinden en doen.

Deze boven aan de site plaatsen, zodat als iemand het even niet weet of nieuw is dat aan kan klikken en kan zien hoe deze site werkt. (niet alleen voor nieuwe mensen, omdat soms je dingen ook vergeet) je kunt dan zelf ervoor kiezen als je het nodig hebt.

Dit lijkt mij wel te werken, omdat als ik kijk nar mijn buurvrouw, en ik doe haar iets voor, zij het daarna ook kan, (als het een tijdje niet gedaan is is ze het weer vergeten, en doe ik het opnieuw voor). Maar ben bang dat niet iedereen een buurvrouw heeftmet veel tijd en zin en kennis om dat te doen. (gelukkig vraagt ze geen moeilijke dingen want die kan ik zelf ook niet ha ha).

Ik denk dat als je niet vind hoe je dingen kunt doen of vinden, dat je dan niet erg graag meer naar de site gaat, (want je kunt daar toch niets doen).

Misschien heb je wat aan deze visie, (hoewel deze nog wel geperfectionaliseerd moet worden).

Samen staan we sterk!!!
0

Hoi iedereen,

@Chantal, er is inderdaad geen brievenbus. Ergens halverwege deze bladzijde staat dat er een flink aantal berichten verborgen zijn, (nu ik dit type zijn er 37 berichten verborgen), als je daarin klikt zie je meer antwoorden in dit gesprek.

Een berichtje kan je sturen via iemands profiel zoals je ontdekt hebt. Diegene krijgt een email met het volledige bericht, dus niet een soort melding dat er een berichtje is.
Het lastige hiervan is dat er vast mensen zullen zijn die dan op Beantwoorden klikken, maar helaas komt dat bericht dan niet aan bij de oorspronkelijke schrijver van het bericht.
Een antwoord zal alleen kunnen door dan weer naar iemands profiel te gaan en daar weer een antwoordbericht te sturen. Ook dan kan je overigens niet zien wat je via zo'n persoonlijk bericht geschreven hebt. Ik los dat op door, als het een belangrijk bericht is, er even een kopietje van op te slaan in Word op mijn pc.

De gemakkelijkste manier om gesprekken terug te vinden is via Nieuw in mijn netwerk. Sinds kort staat daar ook de datum van het laatste bericht in dat gesprek boven, zodat je alleen maar hoeft te verzinnen wanneer je voor het laatst even gekeken hebt op deze site. Alles wat jonger is kan je dan lezen, dat scheelt een hoop onnodig openklikken. (eerder stond er de datum en tijd wanneeer het gesprek gestart was)

Als je die gesprekken uit je eigen netwerk gelezen hebt, kan je nog even naar Home gaan en dan naar Nieuwe gesprekken, zodat je ook daar niets van mist...;-)

@Dick : welkom terug van je vakantie! Ja ik ben het helemaal met je eens dat die FAQ ergens bovenaan de site moet komen, en dan zou het geen FAQ moeten heten maar HELP . Daar zoekt een "leek" naar uitleg, niet bij FAQ want regelmatig weet men niet wat dat betekent. Het is hier ergens boven ook al genoemd in dit gesprek.

Ik probeer ook altijd te kijken door de ogen van bijvoorbeeld vriendinnen van me. Toen ik vroeger Word leerde aan een schoonzusje merkte ik dat ze op het lege grijze vlak wilde gaan typen. Dan kan je wel zeggen dat ze eerst op Nieuw moet klikken, maar dat wordt weer gemakkelijk vergeten. Maar toen ik uitlegde dat ze eigenlijk tegen een (fysiek) grijs bureaublad zat te kijken en daar toch eerst een Nieuw velletje papier op moest leggen om op te schrijven (thuis kraste ze toch ook niet haar meubels zomaar vol), kwam het onmiddelijk aan dat ze op de Nieuw-knop moest klikken. Jaren later zei ze dat ze nog altijd aan dat velletje papier dacht wat ik haar toen geleerd had, haha.

Ik heb op een Centrum Vakopleiding informaticalessen gegeven, daar moesten heel verschillende mensen leren omgaan met de computer. Daar merkte ik dat het vaak ook een stuk angst is om "iets verkeerd te doen", stel je voor dat de computer dan kapot gaat of het programma helemaal in de soep loopt. Zodra je ze dan genoeg zelfvertrouwen geeft dat er echt niet zomaar iets vernield kan worden, blijken ze meer te durven proberen. Helemaal als je de dingen in normale taal vertelt en probeert de vaktermen te vermijden. Woorden als Bestand of Data zijn voor velen nietszeggend, terwijl een Document/Brief duidelijker is of Gegevens.

Mijn generatie (ik ben 59 jaar) gaat over het algemeen niet zo vanzelfsprekend met computers om, terwijl mijn kleindochter van nog geen 3 jaar al met het grootste gemak filmpje start op youtube, het geluid wat harder of zachter zet op de laptop van haar moeder, het touchpad moeiteloos bedient... Het is dat ik altijd al geïnteresseerd ben geweest in techniek, daardoor ben ik bij de komst van de eerste computers (de Commodore, met cassettebandjes) meteen er ingedoken. Als ik bij een site als Hyves of Facebook kijk, dan wordt daar maar heel mondjesmaat gebruik van gemaakt door ouderen. Uitzonderingen daargelaten vindt men het moeilijk en haakt snel af.

Nou ja, ik denk dat die Help-knop bovenaan al een heel stuk zal schelen.

Vriendelijke groeten!

0

Trudy schreef op 25 oktober 2011 om 16:12
"Mirjam, ik klik zodra ik op deze site ben eerst even bij Nieuwe gesprekken..."
(Ja, ik mis een beetje een quote functie ;-)

Dit is wat ik doe
1- Inloggen (via de verwarrende "aanmelden/login" link: wat mij betreft worden deze gesplitst, ik ben al aangemeld, maar noem dat dan geregistreerd zoals ook elders op het web)
2- Bovenin klikken op 'nieuw in mijn netwerk'
3- Levert op: foutmelding "De pagina kon niet gevonden worden" (voor Types "Alle" en "Gesprek")

Wat ik verwacht bij 3 is een lijstje van nieuwe gesprekken sinds ik heb gekeken? Of een melding dat er sinds mijn laatste bezoek geen nieuwe berichten zijn (zijn die er echt niet?). En het liefst nog per bijdrage een icoontje dat aangeeft dat ik die ene reactie nog niet bekeken heb (a la SMF).

0

Hoi Mirjam:

Punt 3 hoort een lijst op te leveren van alle gesprekken waar je aan hebt deelgenomen. Bovenaan staan dan telkens de gesprekken waaraan een nieuwe reactie is toegevoegd. Ook komen er in die lijst de stemmingsberichten die mensen die je volgt ingevuld hebben.

Als er dus geen fout in het programma zit, begint dat Nieuw in mijn netwerk al een aardige functie te krijgen. Je hoeft op die manier niet helemaal de site af te speuren op zoek naar reacties op gesprekken waar je zelf aan deelgenomen hebt.

En ja, een icoontje zoals er op bijna ieder forum wel oplicht is veel handiger, dat scheelt onnodig zoeken.

Dus die functie Nieuw in mijn netwerk pak ik nu als eerste op de site. Daarna kijk ik nog even bij Home naar de Nieuwe gesprekken. Als je dat regelmatig doet, is er een wat kleinere kans dat nieuwe gesprekken alweer uit het zicht verdwenen zijn. Dat vind ik namelijk wel jammer, dat die 2 tabellen van gesprekken (populair en nieuw) elkaar vaak overlappen, zo kan er te weinig direkt toegankelijke informatie in dat item.

 

0

Helaas behoor ik tot de analfabeten wat dit alles betreft. Ik denk er dan ook over er maar mee te stoppen.

Lia
0

Lia, wat gaat er allemaal mis als je op deze site komt? Als je dat aan kunt geven, kan het misschien verbeterd worden.

0

Lia, dat moet je niet doen, dat zou zonde zijn,

Probeer desnoods via dit gesprek, je problemen door te geven zodat wij je kunnen helpen beter je weg te vinden op deze site.

Samen staan we sterk!!!
0

Lia, heb je al gezien dat er een uitleg van deze site staat onderaan de site?

Hij staat in het beige gedeelte, onder Overig. Daar staat FAQ .

Als je daarop klikt, kan je de uitleg lezen.

En verder veel vragen en vertellen hoor, dan kunnen we proberen je wegwijs te maken op de site.

Groeten,

0

Hallo Trudy en Chantal

Bedankt voor jullie eacties. Ben weer enkele dagen bezig geweest om dit gesprek te vinden. Vind het zo'n zonde van de tijd en energie (die toch al spaarzaam is) die ik er insteek. Ik heb nu de website www.stopals.nu/forum/ gevonden. Dat is voor mij veel overzichtelijker.

Groetjes,

Lia

Lia
0

Tsja Lia, ik kan niet anders dan je gelijk geven dat dat andere forum veel overzichtelijker is.

Dit is wat we ook bedoelden met aan te geven dat er hier een kans is blijven liggen om een begrijpelijk forum te maken. Helaas.
Ik beheer zelf 2 vriendinnenforums die ook volgens dat systeem werken zoals stopals.nu en daar kan iedereen mee overweg.

Het allerbeste en sterkte. Ik hoop toch dat je af en toe hier ook nog langskomt.

Groeten, Trudy

 

0

Hoi Lia,

Fijn dat je een ander forum hebt gevonden wat duidelijker is, maaar ook ik hoop dat je toch nog af en toe hier komt!

Samen staan we sterk!!!
0

Dag beste mensen,

Voor mij geldt hetzelfde: ook ik zit nu vaker op stopals.nu/forum dan dat ik hier te vinden ben.

De reden waarom heb ik hierboven al vaak genoeg uit de doeken gedaan. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het initiatief van de VSN groep die hier achter zit enorm waardeer, maar dat ze het doel (helaas) niet halen.

Ieder moet natuurlijk weten wat hij doet, ik zal hier ook regelmatig blijven kijken zolang dat doenlijk is en er leven in de brouwerij zit, maar mijn frequentie zal wel afnemen naarmate het toeneemt bij stopals.nu.

Ik raad niet aan dat je hier moet weg gaan (blijf zelf ook nog "hangen" zolang me dat wordt gegund), maar kan een tweede abbonement bij stopals.nu/forum van harte aanraden - het kost niks en werkt een stuk beter, al was het maar omdat je een melding krijgt als er op je bericht is gereageerd (klik in de email en je hebt de reactie voor je neus, kan bijna niet simpeler)!

Sorry Erik en team, ik heb wel respect voor jullie inzet, maar ik heb inmiddels zoveel berichten dat ik van voor niet meer weet wat ik van achter heb geplaatst -so to speak...

Jullie zoekfunctie biedt te weinig soelaas: ik heb een geavanceerder forum nodig, en stopals.nu heeft dat (nu nog meer publiek ;-)

Met vriendelijke groet, Dick
0

Tja, ik heb denk ik geen Als,  maar wens je veel geluk met je leven, en hoop dat je niet te snel achteruit gaat met je gezondheid. En veel plezier en steun op de stopals.nu/forum

Samen staan we sterk!!!
0

ik ben sinds 1december hier lid voor hsp. Ik vind het een geweldig iniatief!. Op de vsn-site kwam ik vrijwel nooit bij het forum gedeelte voor lotgenoten. Erg onoverzichtelijk.

Nu kun je de titels goed lezen.

  • Je krijgt geen e-mail-melding als mensen op jouw bericht gereageerd hebben
  • als mensen na jouw gereageerd hebben krijg je dit ook niet.

Gevolg: je denkt dat niemand op je reageert, soms vergeet je daarom op deze site te kijken.

Er zijn zoveel forums waarbij het gewoon werkt dat je mail-melding krijgt. Juist mensen waar het forum voor bedoeld is, kost het inspanning alles te lezen op forums als deze. (als je op een site zit over bloemen kan je het volgende keer verder lezen. Voor je ziekte ga je zitten om te lezen,reageren etc. wat extra inspanning kost).

Het valt op als je de site opent dat hsp het meest besproken is (terwijl dit een vrij zeldzame aandoening is)lotgenoten vinden is lastig.

 

0

Hallo huismus,

Die email-attendering gaan ze binnenkort invoeren.
Het kost nog even wat tijd, de opbouw van de site is nog niet helemaal klaar.  Maar het is een aandachtspunt waar aan gewerkt wordt.
Ook ik zou dat een hele verbetering vinden.

Dat hsp het meest besproken is komt omdat die gesprekken deze zomer, toen de site nog een proefversie was, sterk op gang getrokken zijn door een paar mensen. En iedere keer als er dan weer iemand met hsp zich aangemeld had die niet goed wist of hij/zij zou reageren, stuurde ik die persoon een persoonlijk welkomstberichtje en gelijk een oproepje om zich aan te sluiten bij de groep en mee te doen met de gesprekken. Toen dat eenmaal liep, maakte de VSN verder reclame op de site van de VSN, door daar nieuwsberichtjes over te plaatsen. Vandaar dat dat balletje snel ging rollen. En als iemand eenmaal de eerste stap gedaan heeft om mee te schrijven, komt de rest vanzelf wel.

En er is denk ik nog een reden dat HSP er een beetje tussenuit springt. Volgens mij is er ergens anders nauwelijks een site te vinden waar mensen met deze toch zeldzame ziekte elkaar kunnen treffen. Als je naar HSP googlet, kom je op sites voor high sensitive persons terecht. Je zult al heel gericht moeten zoeken naar bijvoorbeeld hereditaire spastische paraparese of ziekte van Strümpell, of bijv HSP met het woord ziekte of aandoening er achter om op lotgenoten- of informatiesites te komen.Voor ziektes als COPD en dergelijke zullen er er vast meer sites zijn.

Onderaan de site staat bij Overig ook Help (hé, het woord FAQ wat er eerst stond is op verzoek veranderd in Help zie ik nu, weer een verbetering ;-)!!!), hier kan je een aantal antwoorden vinden over de werking van de site.

Groeten, Trudy

0

Trudy,

Bedankt voor je reactie. Ik ben dubbel hsp. Ik ben hooggevoelig en heb de ziekte. Ik noem de ziekte altijd "ziekte van strumpell". Dat onthouden mensen een stuk beter. Hoef ik mezelf ook nooit te herhalen. En scheelt boel typwerk online

Het is goed dat jij op deze site zit, kan je eindelijk leuk met lotgenoten praten over strumpell.

0

Hoi Trudy,

Het klinkt alsof jij al vanaf het begin bij deze site betrokken bent. Nu begrijp ik jouw reacties op mijn opmerkingen ook beter! ;-)

Het spijt me als ik even niets van me heb laten horen, maar ik ben een paar weken 'off-line' geweest. Ik ben nu een stuk actiever op StopALS.nu (maar ook daar een paar weken off-line geweest hoor).

Ik zie dat Huismus (met een hoofdletter hé, het is een naam ;-) soortgelijke opmerkingen maakt als ik destijds, en het VSN support team houdt de deuren aardig gesloten zodat ik/wij niet weten wat ze maken. Hoe jij aan de melding komt weet ik niet (heb ik een bericht gemist?), maar het is een begin.

Groetjes,

Dick

Met vriendelijke groet, Dick
0

Hallo Dick,

Ik heb me ongeveer een maand eerder dan jij aangemeld op deze site, gewoon als patiënt. Over HSP is maar weinig te vinden op internet en toen ik nogal enthousiast aan de slag ging hier door een groep HSP te starten en in die groep een gesprek te beginnen waar al snel veel reacties op kwamen, viel dat op bij de VSN. Zij namen op een bepaald moment contact met mij op om te vragen of ik misschien ook moderator wilde worden, nu ik toch al zo actief bezig was op de site. (oeps, ik bemoei me ook overal mee)

Ik ben dus niet vanaf het begin bij de site betrokken, maar er ingerold toen de bètaversie al een tijdje draaide en er in het blad van de VSN een artikel over deze site stond. Ik voel me meer een soort onverwachte vrijwilliger ;-)

Dat ik nu toch weet dat die email-attenderingsmail er wel aankomt komt omdat we als beginnend moderatoren half november een kennismakingsvergadering hebben gehad, zowel de moderatoren die via de VSN begonnen zijn als de moderatoren die via de Reumabond en het Astmafonds bezig zijn. Daar is toen gelijk de werking van de site besproken en er is ook overleg geweest over fouten die er nog op de site zitten.

Het kan nog wel even duren voordat alles draait zoals het moet draaien, (kwestie van o.a. tijd en ook van budget), maar het is wel de bedoeling dat het goedkomt, zij het niet op de manier zoals een forum werkt met phpBB. De structuur zal blijven zoals het nu is. Maar langzamerhand zie ik wel bepaalde verbeteringen ingevoerd worden. Gelukkig maar, want het is best jammer als een site niet voldoet aan de verwachtingen doordat de werking van de site te moeilijk is.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat mijn rol in deze is?
Maar een klein radartje in het geheel... ;-)

Groetjes, Trudy

 

0

Dit is een TEST

1 2 3 4
Je kunt dit bericht alleen bekijken en er niet op reageren.

Plaats een reactie

Om te kunnen reageren moet je eerst ingelogd zijn. Als je nog geen profiel hebt op Iemandzoalsik.nl, kun je je aanmelden. Hiermee krijg je de mogelijkheid om te reageren en ook om zelf gesprekken te starten en groepen te volgen.

aanmelden / login